reklama

Nič nové, iba premeny a doba

Znovu cítim, že starnem. Vidím seba v zrkadle. Vidím staré fotky a seba chudšiu s hladšou a jasnejšou pleťou, rôznymi účesmi (teraz sa strihám, iba, keď sa končekom zunoval život vlasu a rozhodol sa utekať, alebo keď sa zunujem sama sebe). Triezvej mi príde zle z opitých ľudí a zúfalých ľudských oparov, a keď trhám lístky otcom a matkám s deťmi, tlačia sa mi slzy do očí. Pohodlnosť a spokojnosť odmietla nepodanú pozvánku medzi umelé svetlá, masky masiek. Utešene si nastokla chlpaté papuče a zaspala v nich. Zrazu je všetko inak. Nad hlavou mi svieti akurátna dvadsaťtrojka. Nebedákam, iba by som pár povrchných vecí vrátila späť. Moja mama sa v tom veku stala matkou. A ja sa pripravujem neopakovať chyby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Stále sa niečo mení. Zvyknúť si treba. Prispôsobiť sa. A popri tom by bolo pre všetkých fajn ostať bosými a nahými, ako keď sme prvýkrát kričali prvotnému svetu: „Tu ma máš, keď si ma tak chcel (alebo nechcel - tvoja smola)."

Vždy som si pripadala mentálne staršia. Aj teraz som v kostýme staršej ženy, čo sa odmieta prispôsobovať technickým pokrokom, demolujúcej Z- generácii, ovciam, baranom a iným vtieravým modelárom novodobých mozgov. Pritom si denne na seba cápem blato, nechávam ho zaschnúť, aby sa pokožke dýchalo zle. Dobrovoľne nedobrovoľne pod tlakom - doby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavujem si ako mi v budúcom živote (s prácou (bez práce), rodinou) občas postačí potešiť sa ukradnutou slobodou a detskou bezstarostnosťou. Aj keď len na dlážke, hocikde doma v bezpečí, tichu, od všetkých. Potom ma niekto vyruší a spýta sa ma, či mi nešibe. Poviem akoby neprítomne: „Iba tak v norme" a vstanem žiť a cápať blato možno niekde už aj o stenu.

Každá doba bola, je ťažká. Môj oco s pokojne nerezignovaným hlasom a zdvíhajúcimi sa plecami by povedal: „Čo už narobíme."

Žiť a starnúť treba, aby sa mohlo v plnosti aj umrieť.

Adriana Hricková

Adriana Hricková

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

stále sa nachádza.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu