reklama

Živý kvet

Pred nasťahovaním bolo v našom nájomnom byte približne 13 kvetináčov, v ktorých boli kvety. Okrem toho, že sa mi nepáčili, zaberali miesto. Myslela som, že im ušetrím rôznodlhý život tým, že si ich neponecháme. Majiteľ si zobral každý jeden so sebou a byt nám ostal bez akejkoľvek zelene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Od bulharskej susedy, ktorá má niekoľko desiatok metrov štvorcových starostlivo pestovanej kvetinovej záhrady, sme dostali do daru a života dva v jednom ťažký a stredne veľký kvet v kvetináči. Minke raz počas susedskej komunikácie z osamelosti cez plot povedala, že ho nedá nikomu, ani keby čo bolo. Akurát plodil. Sýtočervené kalíškové kvety, ktoré na druhý deň mäkkli a nechali sa podmaniť gravitácii.

Dostali sme prvý kvetináčový kvet a mňa zastihla potreba zachrániť ho. Istý čas, kým som si nezabudla spomenúť, že mu treba kúpiť podnos, obzeral svet z balkóna v červenom vedre od ktoviečoho. A kvety úplne uhynuli. Minka mi vyzistila, ako sa máme oňho starať, že rodí asi dvakrát ročne a že sa nemám strachovať, lebo možno práve nastal čas odkvitania. Potrebovala som tomu uveriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevedeli sme mu nájsť miesto v našom prechodnom domove, lebo každučký možný priestor na položenie sme už zaplnili materialistickými pomocníkmi a parapety máme úzke. Zatiaľ sa na nás díva z vrchu chladničky. Že vraj by som sa s ním mala rozprávať, aby neuhynul. Skúšala som to. Bolo to kostrbaté, prázdne, skôr informačné a bezmocné. Často neviem verbálne komunikovať ani z ľuďmi. Ale aspoň približne viem prečo.

Je živý. Dušu najskôr nemá, ale vníma a reaguje. Či sa smejeme, trápime, spievame alebo prevláda ticho a pokoj. Farbu má zdravú, takže sme mu najskôr vytvorili vhodné prostredie a ľady sa časom prelomia. Budeme sa všetci cítiť skoro ako doma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chceš otriasť mdlobu, starosť, zahnať nepriaznivé myšlienky, zabudnúť na neprávosti a denný chaos? Choď od toho všetkého preč iba s dokladmi a fľašou vody v kapse privoňať matičke zemi. Alebo sa vyrozprávaj kvietkom, keď ich budeš polievať, nech ti to bude akokoľvek divné. Myslím, že sa uľaví. Teda, malo by sa. Ešte neviem.

U nás sa ani nekričí, slnko do nás svieti väčšinu dňa, rozdávame lásku a veľa varíme. Myslím, že je to ona, a tak som jej darovala meno a zoznámila ju s Michalom. „Ahoj Trojana, páči sa mi tvoje meno", snažil sa urobiť dojem.

Každý kvet má svoj príbeh. Ten náš práve začína a bude dlhý.

Adriana Hricková

Adriana Hricková

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

stále sa nachádza.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu