reklama

Malá jesenná výpoveď

Úvody by mali byť pútavé a sťahovať pod ďalšie riadky (..znie to asi ako veta, ktorá ľuďom za katedrami neohrabane zvyšuje tlak: „Hoci nie som dobrý rečník", ....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ja viem, ale mňa tie prvé biele tuhé a potom tekuté veci, čo sa mi vysmievali do ksichtu a uponáhľane padali z neba, naozaj rozladili. Pripadali mi ako detiská z rodín bez lásky, čo neuvedomelými rukami ničili vhodné pamiatky... alebo tak nejak. Pocit, čo stiahol poloplné pery a spravil z nich úzke a vráskavé čiary v tichu. Raz som si až dupla ako malé decko (v detstve som to urobila iba raz a zapamätala si).., keď môj zrak nechtiac narazil na pohľad z okna. Sneh padal ešte hustejšie a mňa teraz nemal kto vyrúbať. Iba M sa na mňa pozrel so zamlčanou myšlienkou: „To nemyslíš vážne", asi. Vyzeral tak. Nečudujem sa mu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na prvý sneh som sa mala tešiť, mal prísť tak akurát a malo to byť zamatové alebo aspoň vyvolať úsmev alebo malý chichot. Mala som stáť pri okne, fúkať jablkový čaj so škoricou a M by ma po chvíľke zoznámenia sa s novými farbami a halenkou, objal, položil bradu na plece, pobozkal ma na šiju a urobili sme zimný čas spoločným.

Pokračovalo to babím letom. Akoby sa mu až príliš zapáčili sympatie od ľudí, že môžu chodiť v topánkach s otvorenými špičkami, pätami alebo aspoň priehlavkami. Stačilo im menej vrstiev, ženy sa mohli vytešovať z vánku a voľnosti pod sukňami. Mohli robiť babie pikniky, prevážať sa bicyklami bez omrzlín, tešiť sa z hôr a pohybu. Aj predajcovia sa riadili počasím a spoliehali sa na masy, keď nastavovali budík pred spaním. Podivíni ako ja mohli bezútešne chodiť po obchodoch a hľadať kabát a topánky, čo zahrejú, lebo sa nevedia dočkať prízemných teplôt a opadaných listov. Jednoducho dlho som sa tešila na jeseň a nič nevyšlo. Iba čistý chaos, zradená radosť a nenaplnený čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oficiálne jeseň žije. Ale podľa teplôt a toho ako to vonku vyzeralo, bola pre mňa ozajstná jeseň iba jeden deň. Ktorý milovník jesene by nebol namosúrený na tú bielu hrubosť, čo si dovolila zasadnúť a vpiť sa do nepripravených buniek?

Asi aj o tomto je ľudskosť. Spraviť niečo proti poriadku a vinu hľadať v druhých, aby sme prekryli veľkosť v malosti. Mne sa to zjavne stáva aj voči prírode.

Telo si podmanilo dušu, inokedy zas duša silou potiahla telo a zhltla ho niekde medzi, do neurčita.

Možno sa jeseň ešte vráti. Chcem tomu veriť. Pozrieť sa jej do očí a potom pokorne sklopiť zrak, tak, že mi dovidí do domu aj bez slov. Nateraz na seba trochu zazeráme. Aspoň pokiaľ nevyjde slnko a nevysuší chodníky, aby sme sa mohli stretnúť a aspoň nachvíľu naplniť ideálne časopriestory.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je fajn ujasniť si veci. S Matičkou, druhými a hlavne samým sebou.

Adriana Hricková

Adriana Hricková

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

stále sa nachádza.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu